Thursday, May 9, 2013

ويكيليكس از كشتار كودكان افغانستان توسط نيروهاي جنایتکار آمريكايي پرده برمي‌دارد

پايگاه اينترنتي ويكيليكس در گزارشي اعلام كرد كه به زودي يك نوار ويدئويي محرمانه پنتاگون از حمله هوايي مرگبار نيروهاي آمريكايي به كودكان افغانستان منتشر خواهد كرد.
به گزارش پايگاه اينترنتي "ويكيليكس "، "جولين آسانگ " (Julian Assange) مسئول پايگاه اينترنتي ويكيليكس روز گذشته اعلام كرد كه در نظر دارد يك نوارد ويدئويي محرمانه پنتاگون از حمله هوايي مرگبار نيروهاي جنایتکار آمريكايي به كودكان افغانستان منتشر كند.
وي تصريح كرد كه اين نوار ويدئويي نشان مي‌دهد كه چگونه دهها كودك افغان در حمله هوايي نيروهاي آمريكايي كشته مي‌شوند.
بر اساس اين گزارش، آسانگ از زماني‌كه گزارش‌ها نشان داد كه پنتاگون در نظر دارد وي را دستگير كند، مخفي شده است.
پنتاگون پيشتر يك تحليلگر نظامي آمريكا را كه يك نوار ويدئويي محرمانه از حمله نيروهاي آمريكايي به غيرنظاميان عراقي در اختيار ويكيليكس قرار داده بود، دستگير كرد.
بر اساس اين گزارش، كشتار غيرنظاميان به يك مشكل اساسي در افغانستان مبدل شده است و صدها نفر از غيرنظاميان در سال 2010 در افغانستان كشته‌ شده‌اند.
گزارش سازمان ملل نشان مي‌دهد كه در سال 2009، بيش از 2 هزار و 400 غيرنظامي در افغانستان كشته شدند كه اين رقم بالاترين ميزان كشتار غيرنظاميان را از حمله آمريكا به افغانستان در سال 2001 نشان مي‌دهد.
به گفته منابع افغان، حدود 95 كودك در ميان 150 غيرنظامي كه در ماه مه 2009 در حمله هوايي نيروهاي آمريكايي در استان "فراح " واقع در غرب افغانستان كشته شدند، حضور داشتند.

No comments: